Find tid til træning
Mangel på tid er en ofte benyttet undskyldning for ikke at få træningstøjet på og få sveden til at springe af panden. Se om disse tips kan inspirere dig til at finde mere tid til at gøre din krop sund, stærk og velformet.
1.    læg en plan
Folk der har en plan har langt større chance for at komme i mål, viser adskillige undersøgelser. Skriv planen ned i detaljer og hæng planen op på køleskabet, badeværelsesspejlet, tøjskabet, som note på din computer osv. Mind dig selv om din plan.
2.    slut tv’et.
Danskere ser i gennemsnit mere end 3 timers tv dagligt. Sluk tv’et af og til og brug tiden på at træne. Kan du ikke undvære informationen du får fra udsendelserne, så find en måde at træne på, mens du ser tv.
3.    leg med dine børn
Dine børn vil elske at du tager dem med ud i gården, på legepladsen, i haven, til søen etc. Foretag dig aktiviteter udendørs med dine børn og deltag aktivt i legen. På den måde får du pulsen op og er sammen med dine børn samtidig. Er børnene over legealderen, så tag dem med på din løbetur. De kan cykle hvis de ikke løber.
4.    køb stort ind eller bestil dine varer på nettet
Lav en indkøbsliste, der dækker indkøb for en hel uge. Tænk ugen godt igennem og lav listen, så den passer til jeres aktiviteter.  Du kan også bestille det hele på nettet og få det leveret til døren eller til din arbejdsplads. Og du sparer tid i supermarkedets kø og du sparer tid med at finde parkeringsplads osv.
5.    træn hjemme
Selvom hjemmetræning måske ikke er det første valg for dig, hvad så med at overveje det, hvis tiden er knap. Invester i 2 elastikker, 2 sæt håndvægte (forskellig vægt) og en træningsmåtte. Gå på jagt efter inspiration på nettet eller her på siderne og du har dit eget fitnesscenter lige ved hånden.
6.    lav store portioner mad eller lav det hele om søndagen
Du sparer masser af tilberedningstid, hvis du samler din madlavning til hver 2. eller 3. dag eller hvis du laver hele ugens aftensmåltider fx om søndagen. Kom maden i fryseren og tag poserne ud om morgenen og maden er klar til at blive opvarmet til aften. Så skal du kun tilberede grønsagerne fra bunden.
7.    tal i telefon mens du træner.
Alle dine telefonopkald til venner og familie kan sagtens klares mens du går raskt, små-jogger eller mens du sidder på kondicyklen. Selvfølgelig er det bedst at du er koncentreret om det du laver, men hvis alternativet er at du ikke får trænet, hvad så med at klare de sociale samtaler og klare aftaler mens du alligevel er i bevægelse.
8.    svar dine mails når du læser dem
Vi bruger oceaner af tid på at læse de samme mails flere gange. Nysgerrighed gør at vi ofte læser mails, men vi besvarer dem ikke altid med det samme. Det betyder at du igen skal læse og forholde dig til samme mail igen – og måske igen og igen. Beslut dig for at du besvarer dine mails når du læser dem (hvis du kan svare) og undlad at tjekke mails så ofte. Brug den overskydende tid på at træne.