Jeg elsker at gå og har altid brugt gang som transport, afslapning, til telefonsamtaler, venindesnak og refleksion. Jeg tror på, at vi er skabt til at få det bedste liv, hvis vi går en masse – fordi vi er skabt til at flytte os over store afstande. Jeg tror på, at vi udvikler os som mennesker, når vi går, fordi vi flytter os rent fysisk. Og når vi flytter os fysisk så flytter vi os også psykisk. Så jeg anbefaler altid alle at de skal gå når de kan. Det er nu 5,5 år siden at jeg fødte min datter. Mit første barn. Da hun var nyfødt gik og gik og gik jeg med barnevognen. Nu går vi også. Vi går til børnehaven, vi går når vi skal handle, vi går når hun skal besøge kammerater – og så går vi som regel en tur om aftenen inden hun skal sove. Jeg parkerer også længere væk fra mit kontor end jeg har gjort før. Og så går jeg på legepladsen eller i svømmebassinet med hende – og får masser af bevægelse der. Det er ikke træning, men ”bare” bevægelse. Undersøgelser viser, at der er utallige gavnlige virkninger af at bevæge sig regelmæssigt hen over dagen. Du får flere gavnlige virkninger af at bevæge dig regelmæssigt hen over dagen i modsætning til at sidde bum-stille og så lave al bevægelse i træningslokalet og så gå hjem på sofaen. Kan du bevæge dig mere i din dagligdag?