Har du svært ved at holde fast i regelmæssig træning? Virker sofaen oftere mere tiltrækkende end et sveddryppende træningspas? Hvad med at ændre på det her i sommerperioden, hvor lyset giver dig ekstra energi og dermed overskud til at gøre noget ved dine motionsvaner? Hvis du virkeligt vil, så skal det nok lykkes. Lad dig inspirere til at holde fast af tipsene herunder.

Her er nogle simple tips til at holde dig aktiv.
1.    skemalæg dine træningspas i din kalender. Dette vil hjælpe dig med at afse tid til træningen og ikke mindst minde dig om den.
2.    vælg et tidspunkt der passer ind i dine andre aktiviteter. Hvis træning og motion ikke er din store passion, så gælder det om at få træningen indpasset i de aktiviteter som du virkelig holder af – uden at det tager unødvendig meget tid. Træn fx på din arbejdsplads inden arbejde eller lige efter. Træn mens du venter på børnene er til fodbold eller gymnastik. Løb rundt om legepladsen mens børnene boltrer sig i legeredskaberne. Osv. Osv. Vær kreativ.
3.    noter hvad du har lavet til træningen og hvordan det føltes. At registrere hvad du laver giver dig mulighed for at se dine fremskridt og kan være meget motiverende.
4.    find en træningsmakker. Uanset om du deltager på hold eller træner alene, så kan det være en hjælp at have en makker at mødes med af og til. Har du en aftale med en anden, er det lidt sværere at melde fra end, hvis aftalen bare er med dig selv. Og samtidig har vi en tendens til at give os mere til træningen, når vi træner sammen med en anden.
5.    book en personlig træner. Har du råd er investeringen i en personlig træner absolut en god investering. Undersøgelser viser at man giver sig op til 30 % mere når man har en personlig træner og man har langt større chance for at holde fast i træningen, hvis man af og til skal stå til regnskab for en coach/vejleder/træner.