Sov sig til 2,5 cm smallere talje på 3 uger

Det er en naturlig del af Nymanns Kostuddannelse, at kursisterne arbejder med sig selv og sine vaner. Ikke mindst for at kunne forstå hvordan det er, at ændre indgroede vaner og mønstre. Det kan give et bedre udgangspunkt for at være kostvejleder for dem der vil være det.
www.kostuddannelse.dk

På den kostuddannelse jeg kører i Århus lige nu, er vi lige færdige med 2. modul. Jeg er altid spændt på hvad der venter på 2. modul. For kursisterne har arbejdet med 1-2-3 ting, de har villet ændre for at nå tættere på deres mål; mere energi, bedre humør, bedre appetitkontrol, mere stabilt blodsukker, mindre mavefedt, igangsætning af slumrende vægttab. Der er ingen kostplaner eller strikse regimer at følge. Bare små-ændringer som kan gøre en stor forskel.

En af kursisterne havde tabt 2,5 cm omkring taljen fra første til andet modul – selvom der kun er 3 uger imellem – udelukkende ved at gå ½ time tidligere i seng. Og ved at skifte en proteinbar ud med en avocado i løbet af dagen. Ellers levede hun som før.
 
En anden kursist oplevede at have fået mere energi sidst på eftermiddagen efter at have tilføjet ½ liter vand mere til sine daglige rutiner. Ikke en særlig stor ændring i indsatsen, men en stor gevinst på energikontoen.
 
En tredje kursist kan nu komme på toilettet og lave bummelum hver dag – bare fordi hun spiser nok fedt og et tilskud af magnesium inden hun går i seng (magnesium er i øvrigt også fortrinligt til at mindske eller helt fjerne kramper, uro i benene, dårlig søvn, sukkertrang, forhøjet blodtryk og meget andet).
 
Og sådan kunne jeg blive ved. Der var også nogen der havde fået meget vildere resultater, men dem kan jeg altid skrive om. Det der er min pointe her er at alting gør en forskel - og det er ikke altid så vild en indsats der skal til som man kan tro!