Nu varer det ikke længe inden de korte nederdele og bukser findes frem igen. Er du klar til at vise stængerne frem? Benenes muskler kan groft set deles i to: De der former benene og de der former balden. Her gælder det musklerne der former benene; bagside lår, indersiden af lårene og forsiden af lårene.
Musklerne i benene har fx den funktion at virke under gang, løb osv, holde benene stabile under alle de bevægelser som du foretager dig med overkroppen, når du skal løfte fra eller sætte noget på gulvet osv. Jo stærkere og mere udholdende dine benmuskler er, jo større overskud vil du få i din hverdag, da de udgør kroppens største muskelgruppe. Og jo bedre form de er i, jo mere kan de holde til – og det du ”plejer” at gøre kommer til at føles lettere. Så der er mange andre grunde, end den æstetiske, til at få trænet benene grundigt.

Derfor skal du træne dine lårmuskler
•    Veltrænede lår giver smukt markerede og formede ben
•    Faste inderlår får din bagdel til at syne flottere og mere struttende
•    En god benmuskulatur beskytter dig mod skader, fordi musklerne arbejder bedre i de forskellige stillinger som knæene kommer i i løbet af dagen.
•    Gode lårmuskler giver dig overskud i hverdagen
•    Gode lårmuskler forbrænder meget energi (kalorier)