Effektiv Slankeskole 

Uge 16


Så er det sidste uge af 16-uger-Effektiv-Slankeskole-kuren. Det betyder måske at du er i mål eller tæt ved, eller måske mangler du stadig et stykke før du er tilfreds med dit omfang. Den bedste måde at forsætte nu er ved at variere dine måltider og din træning. Gør du det samme hele tiden, så stagnerer resultaterne. Så for at du får mest mulig ud af det forsat, kan du gøre sådan her:

SÅDAN SPISER DU DIG FORSAT SLANK
2 uger: 3 hovedmåltider + 2-3 mellemmåltider, 12 timers faste pr. døgn, træning 4 gange om ugen - 1-2 ugentlige gåture a' 20-40 minutter.
2 uger: 3 hovedmåltider, 12 timers faste pr. døgn, træning 2 gange om ugen - 3-4 ugentligt gåture a' 20-40 minutter.
Og sådan veksler du indtil du er i mål.

Indholdet i dine hovedmåltider skal være:
Protein (kød, fisk, æg) svarende til 1 knytnæve eller en flad hånd.
Grønsager (ikke kartofler) svarende til minimum 2 knyttede hænder
Stivelse (brød, kartofler, ris, pasta) svarende til ½ håndfuld - lidt mere i de uger du træner meget.
Fedtstof - svarende til 1 spsk. 
Drik tilstrækkeligt med vand; 1/3 af din kropsvægt i deciliter vand er et godt udgangspunkt.
Sov nok - og godt nok. (Der kommer mere om søvn senere på slankeskolen).
Grin højt hver dag. Er der ikke noget at grine af - så find på noget! :-)

Slankeskolen forsætter for fuld kraft!
Selvom 16-uger-kuren er overstået, så er du først lige begyndt på Effektiv Slankeskole. Effektiv Slankeskole er en skole, som navnet siger. Det betyder, at du kanlære om livet som slank her. Der er en række faktorer, der har indflydelse på hvor meget du spiser, hvad du har lyst til at spise, hvor meget du bevæger dig og hvad du får ud af det, og der er andet end mad, der kan give overvægt. Alt det skal du lære om i de næste uger. Her er først noget om en rigtig djævel, når det kommer til vægtøgning, overspisning, dårlig fordøjelse og sukkertrang. 

OPSKRIFT
Og så er her en opskrift på lækre boller. Hvad skal jeg sige? Boller fra ..... Nymanns kreative køkken. Boller uden mel - til gengæld med en masse fibre, næring og mæthed. Dine børn vil kunne lide dem, gætter jeg på!
Boller uden mel - men med masser af mæthed. Download opskrift herunder.



 

SE OG DOWNLOAD DENNE UGES FILER HER 


PC
Klik på højre mustast på din PC og vælg "Gem fil som" 

MAC
Hold CTRL nede imens du klikker på linket og vælg "Download"