Uge 3

Effektiv Slankeskole med Birgitte Nymann og Slankespecialisterne


Her kan du downloade kostforslag - forslag til hvordan du kan sammensætte din kost.
Uanset om du vil slanke dig eller "bare" leve sundt, så er der masser af inspiration at hente i kostforslagene.
Du kan downloade alle filerne hver for sig eller du kan gå til bunden af siden og downloade alle filerne på en gang.

  1. Kig det hele godt igennem. Udvælg 1-2 morgenmadsmåltider - og 1-2 frokostmåltider som du spiser i de første dage. Du skal gøre det simpelt for dig ikke. Ikke afprøve en masse forskelligt. Vælg noget du tror du kan lide og som passer ind i din morgen - og din måde at spise frokost - og spis så de måltider 2-3-4 dag i træk.Jamen hvad så hvis jeg ikke kan lide det? Ja, så skal du selvfølgelig vælge noget andet. Grunden til at du skal holde dig til det samme er for at gøre det nemt. Undgå madspild. Vænne dig til hvordan denne sammensætning af mad føles. Tænk på hvor ofte du før har spist det samme til morgenmad og/eller frokost. Det kan du også sagtens nu.Gør det nemt. (behøver jeg sige det igen!? :-)
  2. Udvælg retter sammen med dem du spiser sammen med. Spiser du sammen med andre til aften, så del opskrifterne på aftensmad med dem og udvælg sammen hvilke retter I alle kan lide. Andre kan jo sagtens spise mere eller mindre af de forskellige dele af retterne - og de kan tilføje eller fjerne ingredienser i deres portioner - lige som du kan.Tænk kreaktivt så I alle kan blive tilfredse. Lav gerne dobbeltportion og spis af aftensmaden til morgen og frokost. Det gør det nemt - og du undgår madspild (jeg gentager mig selv). At spise sundt lader sig let gøre, når du gør det let for dig selv. Så lav store portioner og spise næste dag igen (eller frys ned til "fastfood" på et senere tidspunkt").
  3. Gå så ud i køkkenet og smid de ting ud som du ikke skal fristes til at spise. Eller gør noget med de ting, så du ikke "kommer til" at indtage dem eller bruge dem i din madlavning. Du skal sætte dig selv op til succes. Det indebærer at du ikke udsætter dig for fristelser du ved at du ikke kan modstå.Du bliver nødt til at gøre et stykke arbejde for at ændre vaner. Du gør det langt lettere, når du ikke udsætter dig for dilemmaer og fristelser. Så få fjernet det som du ikke vil spise mere af i det næste stykke tid.
  4. Gå så ud og køb ind til de næste dages madplan - og gør dig klar til start. (eller køb ind på nettet - det giver også MEGET færre fristelser end når du står i selve butikken. Sæt dig selv op til succes. Successen kommer ikke af sig selv. Men når den først er ankommet, så er den let at flyde med. Bare vent og se. Gå trygt i gang.

Bon appetite! 


DOWNLOAD DENNE UGES FILER HER