Nej! Det er umuligt at alle spiser ens. Det er umuligt at 2 mennesker spiser ens. Vi lever individuelle liv. Vi har individuelle gener, præferencer og aktivitetsniveau. Nogen har brug for masser af grønsager - andre skal have få eller ingen. Nogen klarer sig godt uden kød, fisk og æg - og andre bliver syge, når de ikke får det. Nogen får forhøjet blodtryk af at spise for meget salt - og de fleste får det ikke. Det er umuligt at konkludere at alle skal spise ens. 
Men der er nogle grundlæggende behov som alle har. Som skal dækkes. Hvordan de dækkes er individuelt. Alle mennesker har brug for vand, væske, protein, fedt og kulhydrat. Og så selvfølgelig noget ilt og lys. Nogen har brug for mere væske end andre. fordi de sveder mere. Fordi de producerer meget varme - eller opholder sig i varme omgivelser. Nogen har brug for meget protein for at være mætte og tilfredse og andre klarer sig fint med meget lidt af det. Nogen får forhøjet kolesteroltal af af at spise meget kulhydrat og andre gør ikke. 
Jamen hvordan ved jeg så hvilken type jeg er? Hvordan ved jeg så hvad jeg skal spise?
Du skal mærke efter hvad der er godt for dig. Hvad virker og hvad virker ikke for dig. Bliver du træt og sulten i løbet af formiddagen når du har spist havregryn til morgenmad, men du kan holde dig mæt hele dagen, når du har spist æg og laks til en søndagsbrunch, så ved du jo allerede at æg og laks mætter dig bedre end havregryn. Hvis du bliver oppustet af at spise pasta og hvidt brød, så ved du at det ikke gavner din krop osv. 
Det kan være en udfordring selv at finde ud af hvad der virker og hvad der ikke virker. Og derfor kan det være godt at blive guidet. Vi guider dig fx på vores 8 uger - 3 kure online kursus. Som er lavet som en trin-for-trin-plan, hvor du kan mærke hvad der virker og hvad der ikke virker for dig. Lige nu får du 3 ekstra træningsprogrammer på video med, hvis du booker plads.


________