Lige nu er det mørkt i flere timer i døgnet end det er lyst – og det tærer godt på energien.  Det er meningen at du skal have mindre energi i de mørke måneder og mere energi i de lyse måneder. Sådan er kroppen skabt til at leve i pagt med naturens gang. Mange af os har desværre svært ved at acceptere den øgede vintertræthed. Vi vil have den samme energi hele året. Sådan bliver det dog aldrig uanset hvor meget du ønsker det, men du kan tage toppen af trætheden ved at sørge for at få trænet regelmæssigt og gerne udendørs i de lyse timer. Så får du ekstra meget energi.

Muligheder for at træne i dagslys

”Jamen jeg arbejder jo når det er lyst – og det er mørkt når jeg tager på arbejde og kommer hjem” – kan det være du tænker. Lad os se på mulighederne for at træne udendørs i dagslys.,

  • Du kan træne, når du har en fridag/weekend
  • Du kan træne i tiden op til din frokostpause og så blive 30 - 60 minutter ekstra på arbejdet senere på dagen, så bliver du i øvrigt mere effektiv på arbejdet om eftermiddagen!
  • Du kan gå en tur i din frokostpause
  • Du kan træne i dagtimerne på de dage hvor du arbejder aften/nat

Juletip: spis masser af grønsager og drik flere glas vand i dagtimerene op til julefrokosten. Så forebygger du overspisning og tømmermand