Powerwalking foregår i rask tempo med små, hurtige skridt og aktive arme. Hastigheden bør følge almindeligt travetempo. Med andre ord – du bør ikke gå for langsomt, men heller ikke så hurtigt, at du syrer til i underbenene eller får kramper under fødderne bliver stakåndet.
For de flestes vedkommende svarer det til ca. 6 km. pr. time eller 10 min. pr. km. I forhold til løb er Powerwalking mere skånsomt for led og sener, men super effektivt for kredsløbet.

Ved gang sætter du tusindvis af muskelceller på arbejde, og både korte og lange gåture tæller i kalorieregnskabet. Som tommelfingerregel forbrænder du lige mange kalorier ved gang som ved løb, så du kan sagtens erstatte 5 km. løb med 5 km. gang. Det tager bare lidt længere tid!

Power walking er for alle der vil styrke hele kroppen på en helt naturlig måde uden at det kræver nogen særlig investering i træningsudstyr eller træningstøj. Gå når du skal besøge vennerne, gå når du har besøg, gå mens du alligevel skal tale i din telefon. Gangbevægelsen er kroppens mest benyttede bevægelse (eller burde være) og derfor har det selvfølgelig stor påvirkning på hvordan du har det om du går en masse eller ikke gør.

Få din egen Gå-for-livet-lydfil. Klik her.